上週事情多,沒有時間練球。唯一的一場球敘又因雨取消(美麗華,我最愛的球場,總有一天我會存錢去買張她的麵把),因此今天8點不到就到景興練習場報到,先練一下上週學的重點 : 下桿時釋放桿頭。刻意輕輕地握桿(Sam Snead的名言,握桿的力道要像握住一隻小鳥,輕到不捏死它,但也重到不讓他飛走),同時我也試了一下Ben Hogan的長打絕招第一式的Waggle,讓手和肩膀上的力氣放掉。不過可能是睡的不夠(沒辦法,最近迷上Blog,昨晚拼命地看RSS,部落格聯播,Web2.0的文章,還有javascript的玩意兒,太晚睡了),身體一直不能聽話。(開始意識到體能的問題了....)



達碩來了之後看一下我的揮桿馬上提醒我:「肩部還是沒有整片轉過去!!」,開始調我的收桿,並且要我試著:「下桿時右腳不要提起來!,直到收桿時才順著腰的轉動提起腳尖」。從這幾堂課以來,上桿調整過後,我打出去的球70%是左偏球。達碩明白的指出我的問題是:「中心軸偏掉了。」起因在下桿時左腰側移太多,變成想以左右搖動的力量揮桿而不是旋轉腰部。另一個結果就是雞翅膀,下桿時左肩聳起來桿頭過早往上提。達碩要我收桿時定住,然後把我的肩膀再往後扳...這才是正確的收桿位置。我收不好的時候,桿身會去K後腦勺一下,這是不對的......

(圖:麻花小魏)

達碩之中又教我一個慢動作練習,下桿時腰先轉開,但上半身留著,等下桿時做右內側下桿,然後整片肩再和腰一起轉到左內側。這時候下盤的穩固非常重要,手和肩膀不能搶先,下桿的方向該是一點鐘方向。

還有一個:曲腕的釋放時機,有時候我會過度的曲腕,造成桿面還在開的時候就impact,有時候又變成只要手過去肩膀未過去,成為很難看的大左推top。

在達碩的監督下慢慢的有球開始可以打到球心了,球質也不錯,後來他拿了隻PRGR的還未上市的試打桿讓我打,聽說台灣打過沒超過10個(他是PRGR的技術顧問)。桿身比較短(日本人的桿子),桿頭是鍛造的,桿身比較輕。打起來雖然距離差不多,不過球質比較穩定,也比較有黏球的感覺。碳纖鍛造桿也許是我歷經85~75桿間的最好選擇。

達碩走了之後我又再練了一下...總計今天練了15盒..快變成VJ Sign了,然後是...全身酸痛...泠風一吹...
這時候背景音響起,Queen的Bohemian Rhapsody:

Sends shivers down my spine
Body's aching all the time
(Bohemian Rhapsody/Queen)

一直痛到現在,這就是練大肌肉的代價嗎??

看來我真的要做一點重量訓練了:



或是這個


引用自 http://www.sportol.idv.tw/haochao/weight/weight-3-4.htm

或是這個好像也不錯


Physical training boon for golf game 

Chris Johnson
Special for The Republic
Dec. 30, 2006 12:00 AM

There are many ways to improve your golf game. One major aspect that people tend to forget is physical training.

The four fitness components for golf are strength, flexibility, muscular endurance and cardiovascular endurance.

Strength is essential for generating club head speed, which produces distance and provides the ability to control movement. A weight-training program is an ideal way to build strength.


Flexibility allows you to fully use your body and get the most out of every shot. To increase flexibility, implementing a stretching program could be the most beneficial for your golf game. Without flexibility training, your muscles will shorten over time - and so will your swing.

Muscular endurance is developed by the repetition of light workloads over an extended period of time. In golf, you want to be as powerful in your first swing as you are at the end of the day. To improve muscular endurance, work more on light weights.

Cardiovascular endurance might be the least important of the four elements for golf, yet the most important for life. Raising your cardiovascular endurance through vigorous walks, swimming or bike riding is great for conditioning. Keeping your cardiovascular endurance will also help you keep your sharpness when on the back nine.

Maintaining these four elements not only will help improve your golf game, but your overall health and fitness. This also will help in the prevention of injuries.

Chris Johnson is head golf professional at SunRidge Canyon Golf Club, 13100 N. SunRidge Drive, Fountain Hills.
引自: http://www.azcentral.com/community/phoenix/articles/1230phx-teetogreen1229Z3.html
arrow
arrow
    全站熱搜

    billypan 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()